Een kijkje in jouw toekomst

,

Verbeelding van wie je bent

Verbeelding van wie je bent

Genietend van het zonnetje dat door de ramen dat op VeluwsePlek naar binnen valt, proeven we van zelfgebakken appeltaart. Een lapjeskat uit de buurt verschijnt uit het niets nieuwsgierig voor de deur en vlijt zich vervolgens ontspannen op z’n zij. De deelnemer aan de ‘workshop visionboard’ selecteert inmiddels een eerste stapel tijdschriften en begint met bladeren. Ik doe hetzelfde. De eerste afbeelding, m’n gevoel zegt ja en scheur het uit.

Uit het hoofd

Na een kort meditatief moment om vooral uit ons hoofd naar ons gevoel te komen, zijn we begonnen met de selectie van beeldmateriaal voor het maken van een visionboard. Materiaal dat straks bij elkaar opgeplakt een antwoord formuleert op een dieper verlangen. Ik druk nogmaals op het hart dat we niet te veel nadenken tijdens het scheuren. Ons volledig concentreren op wat de beelden uit de tijdschriften met ons doen, in het moment. De deelnemer vanuit haar eigen intuïtieve waarneming en ik volledig autonoom, afgestemd op haar vraag.

Verbinden met de vraag van de deelnemer

Door beeld, kleur en compositie geef ik uitdrukking aan wat ik eerder in ons gesprek heb gehoord, maar ook ‘zie’. Het kunnen maken van een verbeelding voor de deelnemer is een samenspel van me volledig verbinden met haar wensen, mijn inlevend en waarnemend vermogen en van nature aanwezig zijnde verbeeldingskracht. Deze drie elementen zorgen ervoor dat ik de identiteit van een persoon of een bedrijf kan vormgeven.

Visionboard als motivator voor een volgende stap

Eenmaal opgeplakt, vormen beide afzonderlijk gemaakte verbeeldingen één geheel. Vertellen ze samen een compleet verhaal. Het beeld van de klant laat zien welke rol zij wil hebben in haar bedrijf en voor welke doelgroepen ze die kan inzetten. Met het visionboard dat ik maakte, krijgt ze alvast een doorkijkje in de toekomst van haar bedrijf en wat zij daarin betekent voor haar klanten.

De volgende stap is daar woorden aan geven. Beide visionboards helpen haar verder bij het formuleren van haar missie, identiteit, talenten, waarden en overtuigingen. Eenmaal thuis motiveert het haar tot het zetten van een volgende stap in haar communicatie. Op haar website en Social Media vertelt ze met haar ‘vision’ voor ogen wat zij met haar talenten voor de klant betekent.

Ook jouw wensen, idealen of gedroomde toekomst in beeld? Bekijk de stapstenen op deze website hoe jij je idealen stap voor stap waarmaakt.