Ambassadeurs van je bedrijf

Wanneer anderen je aanbevelen, is dat een bijzonder cadeau. Ik ervaar het tenminste altijd als een groot compliment als iemand waardering over mijn werk uitspreekt. Je diensten krijgen door deze waardering een persoonlijk en authentiek tintje. Iemand die jou aanbeveelt, is als ‘ambassadeur’ daarom goud waard.

Mijn eigen positieve ervaringen met ambassadeurs, deel ik graag met klanten. Ambassadeurs kun je namelijk ook gewoon vragen iets over jouw bedrijf, product of dienst te vertellen. De meesten doen dat namelijk graag. Klanten die hun waardering over jou uiten … een betere reclame voor jouw werk en merk kun je niet wensen.

In het spotlicht

In de loop van de jaren heb ik ambassadeurs van verschillende klanten dan ook regelmatig met een interview en een portretfoto in het spotlicht gezet. Hier kwamen stuk voor stuk leuke achtergrondverhalen uit voort, waarin deze ambassadeurs op verhalende manier over de ‘unique selling points’ van de klant vertellen.

Voordeel voor allebei

Dit zorgt voor lezenswaardige content op de website van de klant. Maar tegelijk is zo’n artikel net zo goed een uitstekende reclame voor de ambassadeurs zelf. Met deze gratis publiciteit komen hun eigen producten en diensten, voorzien van mooie fotografie, natuurlijk ook onder de aandacht. Een win-win, dus waarmee beiden in het spotlicht komen.

Zien hoe dat eruitziet? Bekijk de volgende interviews of bijbehorend beeldmateriaal in de fotocarroussel op deze pagina:

De ambassadeurs van Bussing brood

De ambassadeurs van Agerion IT

De ambassadeur van peulvruchten.nl

Hoe worden bruine bonen gezaaid?

Hoe groeien peulvruchten?

De sojaboon in Nederland