Recept

,

Back to school: ontbijt-tip

Back to school: ontbijt-tip

Kun je wel wat energie gebruiken, nu school weer is begonnen? Ontbijt dan in ieder geval voor je vertrekt. Dit lauwwarme ontbijtje maak jij (of je mams :-)) in een kwartiertje klaar. Geen tijd meer om het op te eten? Giet het dan in een glazen beker met deksel of andere beker. Dan eet je het onderweg in de bus of trein of als je op school aankomt na een stevige fietstocht.

Wist je dat?

Wat je het liefste ontbijt, is voor iedereen weer verschillend. Wist je dat je jouw ontbijt kunt afstemmen op waar jij je het beste bij voelt? De Ayurvedische levenskunst bekijkt welke ontbijtjes het beste bij jouw spijsvertering passen. Voor de wat kouwelijke types is dat een verwarmende ontbijtpap. Voor de types die het snel wat warmer hebben, is deze lauwarme kokosyoghurt een prima ontbijt. Kokos welkt namelijk verkoelend. De types die de neiging hebben om hun ontbijt over te slaan, kunnen heel goed af met een groentensapje of smoothie met groenten.

♥ ANDERS ONTBIJTEN

Wat gaat erin?

  • Kokosyogurt
  • 1 appel
  • handje rozijnen
  • 1 eetlepel ghee (geklaarde boter, spettert niet en lekker zoet)
  • snuf kaneel
  • snufje kardemom
  • 1 tl kokosbloesemsuiker
  • 1 eetlepel sesamzaadjes

Hoe maak je dit ontbijt klaar?

  1. Schil de appel en snijd in kleine stukjes
  2. Meng de appel en de overige ingrediënten door elkaar
  3. Smelt een eetlepel ghee in een kleine koekenpan
  4. Bak de appel in de ghee totdat de appel zacht is
  5. Giet kokosyoghurt in een beker of glas met deksel en wissel af met appel. Doe dit een paar keer

Ook interessant