Onderscheidende communicatie

Je wilt nieuwe producten of diensten lanceren, een nieuwe bedrijfstak ontwikkelen of een doorstart maken met je onderneming of organisatie. Maar je vindt het nog niet zo makkelijk richting te geven aan deze nieuwe ideeën en plannen. Ook wil je graag de essentie van ‘die onderneming’ goed kunnen verwoorden: dat waar het voor staat, in een paar korte zinnen uitgelegd: dit doen we, zo doen we dat en dit is waarom we dat doen. 

Hoe zorg je er voor dat:

  • jouw ideeën en plannen voor de ‘nieuwe onderneming’ richting krijgen en
  • je deze ‘onderneming’ professioneel en onderscheidend presenteert

Onderstaande bouwstenen kun je los afnemen en helpen je goed voorbereid te beginnen aan je communicatie. Want ‘nadenken over het waarom, wat en hoe, bespaart je veel tijd, geld en gedoe’.

Richting en duidelijkheid

In 2 dagdelen krijg je helderheid in je ideeën en plannen. Wat er in potentie al is, maar nog in de vorm moet komen. Deze draagvlak-verkenning maakt duidelijk:

  • Welke ideeën er zijn voor nieuwe projecten, activiteiten of producten
  • Hoe ‘deze onderneming’ eruit ziet
  • Waar ‘deze onderneming’ voor staat
  • Welke klantgroep het wil aanspreken
  • Waarvoor klanten bij ‘deze onderneming’ terecht kunnen
  • Welke doelstelling ‘deze onderneming’ heeft, of deze realistisch is en hoe zij dit waar maakt

Overzicht en voortgang

In 1 tot 2 dagdelen, afhankelijk van het aantal activiteiten of producten, maken we samen inzichtelijk welke stappen je onderneemt voordat je jouw nieuwe activiteiten of producten aan jouw klantgroep kunt presenteren. Met dit stappenoverzicht heb je grip op de voortgang en zie je in een oogopslag:

  • Uit welke activiteiten en deelproducten de nieuw te ontwikkelen activiteiten of producten bestaan
  • In welke volgorde deze tot ontwikkeling komen
  • Wie actiehouder is voor de te ondernemen activiteiten
  • Welk tijdspad je daar aan koppelt

Zichtbaar met een merkidentiteit

Wil je daarna weer een stap verder in het maken van content? Samen met mijn partner Wolter brengen wij in een verdiepingssessie van 2 dagdelen de essentie van jouw ‘nieuwe onderneming’ verder in kaart.

  • Wat is de rode draad in het verhaal naar de klant?
  • Hoe presenteer je dat op een onderscheidende en geloofwaardige manier?

Het merk- en contentkompas dat hier uit voort komt, is het vertrekpunt van een onderscheidende en consistente boodschap die je wilt communiceren.

Vindbaar met onderscheidende teksten en beelden

Met het merk- en contentkompas als uitgangspunt, verzorg ik samen met Wolter klantgerichte tekst en beeld. Wolter helpt je bij de opzet en het schrijven van teksten en ik verzorg de fotografie. Deze zijn te gebruiken voor de website, social media kanalen en andere communicatie-uitingen van jouw onderneming, zoals blogs, interviews, advertorials, artikelen en opinies. Ook kunnen wij samen met jou een tijdelijke redactie vormen en voeren voor bijvoorbeeld een magazine of blog.

Creator van eigen content

In meerdere één op één sessies van 2 uur per keer leren wij jou zelf ook klantgerichte content schrijven, zoals tekst voor social media berichten, webtekst, een blog, artikel of opinie.

Bovenstaande stappen verzorgen wij ook online of op locatie voor teams tot maximaal 4 personen, exclusief onszelf als begeleiders. Werken we één op één, dan kunnen we, naast de online afspraken, ook afspreken op onze inspiratielocatie VeluwsePlek. Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Wat wij al eerder voor klanten deden

De blogs en andere content op deze website laten zien hoe wij tekst en beeld voor Trinke.nl toepassen. Wat wij samen voor klanten doen en hoe onze werkzaamheden hun weg vinden in diverse communicatie-uitingen, zie je uitgewerkt in onze portfolio.

Wil je vrijblijvend (online) met ons kennismaken om te overleggen wat we voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.