Zet een verandering in met storytelling


Als storylistener luister ik naar verhalen van mensen in organisaties over waar ze meer ruimte aan willen geven, wat hun wensen, verlangens en dilemma’s zijn, maar ook wat ze willen overwinnen en wat ze in beweging zet. De inzichten uit deze verhalen leveren namelijk veel informatie op die je als organisaties kan gebruiken. Bijvoorbeeld bij het formuleren van wensen en nieuwe ideeën voor het inzetten van een verandering.

Met behulp van storylistening kun je:

  • ervaringsverhalen verzamelen en analyseren
  • diensten en producten evalueren door medewerkers te interviewen en hun verhalen zichtbaar maken: wat ging er goed, wat kan beter, wat kunnen we leren, wat kunnen we verbeteren? Hiermee geef je aandacht, start je een doorlopende dialoog en creëer je betrokkenheid en verbinding.
  • in gesprek gaan over grote thema’s als hybride werken, werkdruk, preventieve gezondheid, inclusie, etc.

Verhalen geven concrete aanwijzingen voor verbeteringen. Ze krijgen gedeelde betekenis in je organisatie en je legt hiermee een stevige basis voor verandering en vooruitgang.

Samen met mijn partner interview ik jouw klanten of medewerkers en schrijven wij samen uit tot een verhaal. Een uitgewerkt interview tot verhaal van 450 woorden heb je al vanaf € 340,-. 


Portfolio

ZZG zorggroep

Het verhaal van ZZG zorggroep vertelt vanuit medewerkers. Voor de website 'werken bij ZZG zorggroep' en medewerkersmagazine.

  • Wijkverpleging: Een blij gezicht, daar doe ik het voor
  • Ergotherapie: Nog steeds een boeiend vak
  • Roomservice: Als je rustig en in contact blijft, bereik je heel veel
  • Omscholen met BBLEen welkom gevoel
  • Trainer 'Leren en ontwikkelen': Interne carrièreswitch
  • Werkbegeleider: Lerend werken
  • Dementiezorg: Een kwestie van schakelen
  • Flexwerken: Een goede basis
  • Samen zorgen in de praktijk: thema artikel over mantelzorg
  • Technologie in de zorg

 

Westerholm Zorgcentrum Groningen www.westerholm.nl


Jonas BV – peulvruchten

Hoe maken we voordelen van peulvruchten bekend onder een breder publiek?

Bakkerij Bussing

Hoe laten we ambassadeurs voor onze kwaliteit spreken?

  • Interviews met 10 bakkerijen
  • Interviews met ambassadeurs bij retail

Boerderijfriet

Boerderijchips

Cherry Potatoes

Foodnoot

  • Interview met meesterbrander

Dorsvlegel – foodmarketing

  • Beeldschetsen/moodboards ontwikkelingen en trends in de foodwereld
  • Beeldverslag en opmaak van online magazine over de voordelen van een Culi-trip 
  • Beeldmateriaal fotograferen voor bij recepten

De Eekhorst Bed&Breakfast

  • Schrijven van verhalend motivatiedocument om in aanmerking te komen voor de stimuleringsregelingsprijs 'gastvrij Hardenberg' (gewonnen)
  • Promotie Trackchair door middel van het schrijven van ervaringsverhalen

Van der Sijde Hout – houtkenners in Strijen

  • Storyboard 'toekomst houtwereld'
  • Facebookcampagne 'Houtkenners van Van der Sijde Hout'
  • Coördinatie uitgeven jubileumboek 85 jaar: herinneringen in woord en beeld
  • Schrijven biografieën medewerkers