Onderneemzin in 3 stappen 


Je hebt een goed idee en in jouw enthousiasme kun je niet wachten om daarmee een onderneming te beginnen. Je hebt al wel eens met andere ondernemers gesproken over je ideeën maar toch schuif je het nemen van die eerste stap nog voor je uit. 

Met 'Onderneemzin in 3 stappen' zet je wel die eerste stap en begin je doordacht en overzichtelijk aan jouw nieuwe ondernemersavontuur. 

 

Krijg een beeld van hoe jouw initiatief er uit komt te zien, wat je daarmee wilt bereiken en wat er nodig is voor het zetten van de eerste stappen om het daadwerkelijk uit te voeren.  

Wat gaan we doen?

Tijdens een of meerdere motiverende middagen ga je met jouw ideeën aan slag: 

  • 'Hoe concreter, hoe beter': ontdek waar jij warm voor draait en voldoening van krijgt
  • Een ontmoeting met jouw toekomstige ondernemende initiatief: wat beteken jij met dit initiatief voor anderen? 
  • De reality check: is jouw initiatief haalbaar en realistisch? Wat is er voor nodig om jouw ondernemersideeën in werking te zetten en welke eerste acties ga je ondernemen om jouw plan A en eventueel alternatief plan B te realiseren?
  • Wat of wie kan jou verder helpen bij de uitvoering?

 

Met wat jij met jouw initiatief voor jouw omgeving kunt betekenen, wil je natuurlijk een zo'n groot mogelijke impact hebben. Maak anderen daarom ook enthousiast voor jouw plannen. Grote kans dat je de support en nog meer tips krijgt die jouw idee verder aanscherpen.

Wat gaan we doen?

  • We schrijven samen een plan, waarin we uitleggen wie je met je plan wilt bereiken en hoe je tot uitvoering komt;
  • Komt het tot een gesprek met sponsors, mogelijke investeerders of andere betrokkenen dan bereiden we dit gesprek samen voor;
  • Samen nemen we jouw plan, ideeën en ambities door met diegenen die nauw betrokken zijn bij jouw initiatief.

 

Je bent gemotiveerd van start gegaan maar misschien ben je aan het twijfelen gebracht of jouw plan wel zo'n goed idee is. Of je merkt dat het bij de uitvoering van je ideeën nog niet helemaal stroomt of dat je nog niet helemaal grip hebt op de stappen die je neemt om tot verdere uitvoering te komen. 

Wat gaan we doen?

Tijdens één of meerdere online checkup sessies klankborden we over:

  • Wat er gebeurt waardoor je plannen nog niet helemaal uit de verf komen;
  • Wat je kunt doen om weer on track te komen;
  • Met behulp van storytelling vertel je het verhaal van je onderneming. Ik interview jouw klanten, als zogenaamde 'merkambassadeurs', die jouw verhaal willen uitdragen voor op je website of in andere communicatiemiddelen.